2017-06-09

Fortsatt framåt för DirektPress i Göteborg

DirektPress nysatsning i Göteborg ger resultat. I Orvestos första mätning 2017 går GöteborgDirekt framåt med 11 procent jämfört med samma mätning förra året.

Hösten 2016 satsade DirektPress på en total omgörning av sina tidningar i Göteborg. Med ny form och nytt innehåll lanserades fem lokala editioner under namnet GöteborgDirekt och en gemensam nyhetssajt i GöteborgDirekt.se. Satsningen har gått hem hos både läsare och annonsörer. I Orvestos första mätning 2017 ökar tidningarnas räckvidd med 11 procent jämfört med samma mätning förra året.

– Att samla vår journalistik i lokala editioner men under ett varumärke har uppskattats av både läsare och annonsörer. Det blir tydligare vilka vi är och vad vi är bra på. Från läsarna har vi bara fått positiva reaktioner, att varje vecka få en tidning i brevlådan med lokala nyheter är uppskattat av göteborgarna, säger GöteborgDirekts vd Carina Rydberg.

– Det här är ett kvitto på att göteborgarna tagit till sig tidningarna. Nu fortsätter vi arbetet med att bli Göteborgs bästa lokaltidning både på webb och i papper. Inom kort väntar flera spännande satsningar, säger GöteborgDirekts chefredaktör Joakim Fransson.

KONTAKT
Carina Rydberg, vd, mobil: 073 - 600 69 19
Joakim Fransson, chefredaktör, mobil 070 - 748 07 41

DirektPressgruppen omfattar 40 hushållsdistribuerade lokaltidningar med en samlad upplaga på över 1,2 miljoner ex. Tidningarna distribueras hem till hushållen och via tidningsställ i varje tidnings utgivningsområde. I DirektPressgruppen ingår även SprintAd Medienätverk och produktionsbolaget StoryMark. Se mer info på www.direktpress.se