2016-08-08

Madeleine Bäck leder DirektPress contentsatsning

Madeleine Bäck blir ny vd för DirektAd Medieutveckling AB. Samtidigt satsar bolaget stort på content marketing, både på print och digitalt.

DirektAd Medieutveckling AB är ett bolag i DirektPress-koncernen. Företaget redigerar och annonsproducerar ett 20-tal av DirektPress tidningar, men producerar också bilagor och kundtidningar åt flera av koncernens kunder. I och med rekryteringen av Madeleine Bäck stärks contentdelen av verksamheten där fokus ligger på bra och effektivt content, både till print och digitala plattformar.

Madeleine Bäck kommer senast från rollen som vd på A4 Text & Form AB och har stor erfarenhet av att producera och inte minst utveckla redaktionella produkter, både när det kommer till innehåll och affärsutveckling. I botten har hon kunskap om och erfarenhet av redaktionellt arbete från tiden som reporter och redaktör inom såväl nyhetspress som magasin.

– Madeleine Bäck har precis den profil vi behöver. DirektAd Medieutveckling ska vara ett effektivt produktionsbolag men också kreativast i branschen när det kommer till att hjälpa kunder med såväl redaktionella produktioner som goda affärer, säger Roland Tipner, vd för DirektPress-koncernen.

– Jag är glad och stolt över att få det här uppdraget. Där många medieföretag nu står och svajar, är DirektPress starka. Det är ren lyx att få träda in och ha all den kompetensen och det drivet i ryggen när DirektAd Medieutveckling nu ska växa. Jag ser fram emot att utveckla företaget vidare. Våra kunder ska kunna lita på att vi erbjuder just de contentlösningar de behöver, i alla kanaler, säger Madeleine Bäck.

Madeleine Bäck tillträder sin tjänst på DirektAd Medieutveckling den 12 september.

KONTAKT
Roland Tipner, vd DirektPress, tel: 070 - 815 80 01
Madeleine Bäck, vd DirektAd Medieutveckling, tel: 070 - 656 58 68

DirektPress ger ut 40 st hushållsdistribuerade lokaltidningar med en samlad upplaga på över 1,2 miljoner ex. Tidningarna distribueras hem till hushållen och via tidningsställ i varje tidnings utgivningsområde. I DirektPress koncernen ingår även SprintAd Medienätverk med 101 hushållsdistribuerade lokaltidningar med en samlad upplaga på över 3,2 miljoner ex. Mer fakta på www.direktpress.se respektive www.sprintad.se