2015-11-16

StockholmDirekt.se erbjuder nya lokala paket

DirektPress nyhetsportal StockholmDirekt.se hittar ständigt nya läsare över hela Stockholm. Nu vill DirektPress hjälpa sina trogna lokala kunder att börja den digitala resan. Precis som med de framgångsrika gratistidningarna är nyckelordet lokalt. Som annonsör kan man nu välja om man vill köpa visningar i hela Stockholmsområdet eller bara i valda delar av regionen.

– Vi utgår från att den som läser artiklar om till exempel södra Stockholm också är intresserad av annonser från södra Stockholm. Med den logiken som grund styr vi våra annonsvisningar och som annonsör betalar man bara för visningar i rätt geografisk målgrupp. Precis som i print kan vi hjälpa varje kund att nå ”sina” stockholmare, säger Björn Löfqvist, marknadschef på DirektPress.

Det närmaste halvåret kommer flera spännande annonslösningar att presenteras, inte minst handlar det om olika native.

– Vi är proffs på Stockholm och vi är proffs på att kommunicera med stockholmare. Nu skapar vi ett nytt ben i koncernen som kan hjälpa våra annonsörer med spännande native-annonser, både i print i våra tidningar och digitalt på våra siter, säger Jonas Irebjörk, VD för DirektPress Sthlms Innerstad.


KONTAKT
Roland Tipner, vd och koncernchef, 0708-15 80 01
Helene Claesson, chefredaktör och ansvarig utgivare, 0736-006914          
Björn Löfqvist, marknadschef, 0709-297006


DirektPress ger ut 39 st hushållsdistribuerade lokaltidningar (från januari 40 st) med en samlad upplaga på över 1,2 miljoner ex. Tidningarna distribueras hem till hushållen och via tidningsställ i varje tidnings utgivningsområde. I DirektPress koncernen ingår även SprintAd Medienätverk med 101 hushållsdistribuerade lokaltidningar med en samlad upplaga på över 3,2 miljoner ex. Mer fakta på www.direktpress.se respektive www.sprintad.se